Bij Peple draait alles om mensen – niet alleen onze klanten, maar ook onze eigen toppers. Deze keer zetten we Lidia Baars in de schijnwerpers: onze energieke pre-sales consultant, gangmaker van het commerciële team én kartrekker van onze evenementencommissie. Met haar roze flair en aanstekelijke enthousiasme is ze een gezicht dat je wellicht kent van de Visma.net HRM & Payroll-filmpjes. Maar wie is Lidia eigenlijk, en wat drijft haar binnen Peple? Duik mee in haar verhaal en ontdek hoe zij met passie onze kernwaarden People First, Simpel & Zonder gedoe in de praktijk brengt.
Ik ben Lidia, pre-sales consultant bij Peple. Mijn loopbaan begon met een bijna afgeronde PABO-opleiding, maar al snel koos ik voor HRM. Tijdens mijn studie belandde ik op een HR-afdeling in de gehandicaptenzorg, waar ik veel samenwerkte met consultants van Visma Raet. Vanuit die samenwerking maakte ik uiteindelijk de overstap naar Visma Raet en startte ik een traineeship als consultant. Hoewel ik snel ontdekte dat die rol niet helemaal bij mij paste, vond ik mijn plek in pre-sales. Inmiddels werk ik alweer acht jaar binnen Visma!
Lidia legt uit: “Als pre-sales consultant geef ik demo’s aan bestaande en nieuwe klanten van onze software, zoals Visma.net HRM & Payroll en aanverwante systemen zoals Plusport en Easycruit. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor aanbestedingen in het onderwijs en trajecten in het Business en Zorg segment. Het is een uitdagende en veelzijdige rol waarin ik mijn kwaliteiten optimaal benut. Geen dag is hetzelfde en dat maakt mijn werk juist zo leuk!”
Wanneer je Lidia vraagt wat zij het leukste vindt aan werken bij Peple, straalt ze. “Het is de sfeer, de collega’s en de ruimte die je krijgt om te doen waar je blij van wordt. Bij Peple merk je echt de People First-gedachte. Er is veel aandacht voor ons als medewerkers, en daardoor kun je groeien in rollen die bij je passen.” Lidia zelf is daar een perfect voorbeeld van: naast haar rol in pre-sales is ze actief in verschillende andere functies, zoals het organiseren van evenementen en webinars.
Bij Peple draait het om drie kernwaarden: People First, Simpel & Zonder gedoe. Hoe vertaalt Lidia die in haar dagelijkse werk? “Voor mij begint dat met de samenwerking met klanten. Ik probeer hun problemen te doorgronden en te vertalen naar simpele oplossingen. Dat kan door nieuwe functionaliteiten aan te bieden, maar ook door bestaande processen te verbeteren. Ik zie het als mijn missie om de ervaring van onze klanten zo soepel en probleemloos mogelijk te maken.”
Ook in haar bijdragen aan webinars en video’s komt dit terug. “Met onze content hoop ik klanten te helpen om het maximale uit hun systeem te halen. Hoe beter zij hun tools begrijpen, hoe eenvoudiger hun werk wordt.”
Met haar roze flair, aanstekelijke enthousiasme en veelzijdigheid is Lidia een onmisbare kracht binnen Peple. Ze is niet alleen een bron van inspiratie voor haar collega’s, maar ook een belangrijk aanspreekpunt voor klanten.
Heb je haar al eens zien stralen in een van onze video’s? Of haar enthousiasme ervaren tijdens een demo of evenement? Eén ding is zeker: Lidia brengt Peple tot leven met haar passie en haar toewijding aan zowel collega’s als klanten.